Investeren jullie mee in groene stroom op ons dak?

Begin volgend jaar worden zonnepanelen geïnstalleerd op het dak van GBS De Regenboog. Onze school wil samen met de gemeente Zemst en burgercoöperatie Klimaan volop de kaart trekken van lokale, hernieuwbare energie of ‘groene stroom van eigen kweek’.

Door de samenwerking met burgercoöperatie Klimaan cvso, krijgt iedereen de kans mee te investeren in dit project en de vruchten er van te plukken. Klimaan zorgt voor de plaatsing, onderhoud en opvolging van de installaties. De geproduceerde zonnestroom wordt door de gemeente aangekocht aan een voordelig tarief. De opbrengst van dit project vloeit terug naar de burgers die mee investeerden en de lokale gemeenschap.

Om de installatie te kunnen realiseren, is Klimaan op zoek naar burgers, ouders en familie, leerkrachten en kennissen van onze school die het project mee willen financieren door de aankoop van 1 of meerdere (max. 5) aandelen. De waarde van 1 (Klim)aandeel bedraagt 100 euro. Wat krijg je ervoor terug? Momenteel kan je nog van een stevige, éénmalige belastingvermindering genieten: via je belastingaangifte krijg je volgend jaar bijna de helft terug van het aankoopbedrag. Daarnaast wordt in de toekomst de winst die de coöperatie maakt, verdeeld onder alle aandeelhouders in de vorm van een jaarlijks dividend. En tot slot bepaal je mee de koers van Klimaan door stemrecht op de algemene vergadering. Zelfs met 1 aandeel heb je een stem. Wil je graag wat meer info? Neem een kijkje op zemst.klimaan.be of schrijf je er in voor één van de info-sessies.

Investeren jullie mee in groene stroom op ons dak?